Traffi Hunter - Dr. Szalay Tamás

CASCO biztosítás, kártérítés

Az egyre nagyobb értékű gépjárművek piacra kerülésével, a lízing elterjedésével, napjainkra egyre népszerűbbé válnak a CASCO biztosítások. Összességében elmondható, hogy ez a biztosítási termék nagyon hasznos, hiszen pl. sajáthibás balesetek, ismeretlen okozó általi vagy elemi károk következtében ért károsodás esetére fedezetet nyújt számunkra, mindehhez azonban számos részlet kapcsán megfelelő körültekintéssel kell eljárnunk. Bejegyzésünkben a problémák…

Details

Kártérítés – bérgépjármű

A gépjárműbalesetek számának növekedésével egyre nagyobb igény mutatkozik a kárrendezés menetének gyakorlatára vonatkozó tájékoztatásra. Sok esetben kapunk megkeresést már a közlekedési balesetet követő órákban, kérve, ismertessük, mik a teendők ilyen helyzetben, mire számíthatnak a kárrendezés során. Egy közlekedési baleset számos negatívummal jár, kezdve az ütközés okozta ijedtségtől, a bennünket ért vagyonveszteségig, a kárrendezéssel felmerülő többletteendőkön…

Details

Cserbenhagyás vagy segítségnyújtás elmulasztása

Sokszor tapasztaljuk, hogy a közlekedés résztvevői keverik a segítségnyújtás elmulasztásának és a cserbenhagyásnak, mint két bűncselekménynek a fogalomkörét, illetőleg számos esetben azokat egymással azonosítják. Mai bejegyzésünkben ennek a két fogalomnak a különválasztásával, helyes értelmezésével fogunk foglalkozni.   Mindenekelőtt szeretnénk leszögezni, hogy két eltérő fogalomról, két eltérő bűncselekményről beszélünk tárgyi esetben.   A kettő közötti elsődleges…

Details

Előzés jobbról

Korábban részletesen kifejtettük arra irányuló jogi állásfoglalásunkat, hogy a megengedett maximális sebességgel lehet-e az autópályán a belső sávban folytonosan haladni. Ezt követően érkezett D.L. hozzászólása, melyben ezen helyzethez kapcsolódóan arról érdeklődik, hogy amennyiben autópályán a belső forgalmi sávban, az általunk rögzített jobbratartási kötelezettséget megszegve egy gépjármű folytonosan a bal szélső sávban halad, úgy jobbról megelőzhetjük-e…

Details

Hogyan használjuk a belső sávot

“Olvasónk, T.A. arról érdeklődött közösségi oldalunkon, hogy lehet-e 130 km/h-val autózni a belső sávban egy autópályán úgy, hogy látjuk, hogy mögöttünk gyűlik a sor?” Fenti kérdésre a válasz röviden az, hogy főszabály szerint nem. De lássuk, hogyan alakul a kérdés vonatkozásában irányadó, hatályos, nemtől, vezetői tapasztalattól, de még a gépjármű gyártmányától is függetlenül mindenkire kötelező…

Details

Úttestből kiszakadó törmelék kárt okozott a gépjárműben

forrás: http://blog.traffihunter.hu/2018/04/06/olvasoi-kerdes-uttestbol-kiszakado-tormelek-kart-okozott-a-gepjarmuben/ “Olvasónk, G. K. azzal a kérdéssel fordult hozzánk, miszerint gépjárművével közúton haladt, amikor az előtte haladó gépjármű kátyúba hajtott, és az onnan kiszakadó tenyérnyi törmelék gépkocsija szélvédőjét betörte. Az érintett útszakaszon kizárólag 40km/h sebességkorlátozó tábla volt kihelyezve a káresemény időpontjában. Olvasónk arra volt kíváncsi, hogy fenti esetben van-e lehetősége az őt ért kárt a…

Details

Az ittas vezetés meglepő anyagi következményei

Húsvéti ünnepekre környékén akarva-akaratlanul aktuálissá válik az ittas állapotban történő járművezetés kérdése. Az ittas gépjárművezetés szabálysértési, büntetőjogi következményeivel – melyekkel későbbi elemzéseinkben részletesen foglalkozni fogunk – legtöbben tisztában vannak, kevesen tudják azonban, hogy a szabálysértési, illetve büntetőjogi szankciókon túl, jelentős vagyoni hátrányokkal is kell számolnia annak, aki alkoholos befolyásoltság alatt vesz részt a közúti forgalomban,…

Details

TV2: HAZUDOTT A BKV-VAL PERESKEDŐ ANYA

Hazudott a BKV-val perben álló anya, aki azt állította, hogy a buszvezető hibájából maradt a megállóban a gyermeke. Ezt állapította meg a miskolci törvényszék. A BKV szerint a 22 éves édesanya megsértette a jó hírnevüket, a jármű felvételei pedig a vállalat állításait igazolták. Az ítélet szerint a nőnek ezért nyilvánosan is bocsánatot kell kérnie.  …

Details